Ripspiqué Voorwaarden
Meer info over onze verkoopsvoorwaarden en praktische zaken.
Mocht je hierover toch nog vragen hebben, neem dan gerust contact op.
A) Ripspiqué en Concertlocaties
Ripspiqué is een vzw die concerten met authentieke muziek organiseert in Lier. Zie onze pagina’s Over en Contact.
Meestal, maar zeker niet altijd, vinden die concerten plaats in cc Vredeberg (*) of in het zaaltje achter café ’t Goed Voorbeeld. Check altijd de locatie op onze website of op het ticket!
(*) Opgelet: bij Ripspiqué concerten wordt enkel de ingang aan de zijkant van cc Vredeberg gebruikt, via het binnenkoertje aan de Abtsherbergstraat 4 – 4b, waar ook de fietsenparking is.
B) Ticketverkoop
Voor het bestellen van tickets werkt Ripspiqué samen met Stager, één van de marktleiders qua ticketverkoop in de Benelux.
De tickets worden normaal verkocht via links op deze website Ripspique.be, onze nieuwsbrief of onze Facebook pagina. Die links leiden naar ripspique.stager.co, onze ticketshop bij Stager. Zij stellen hun tickets- en betalingssysteem ter beschikking van Ripspiqué vzw en en van jou als klant. Enkel wanneer we samenwerken met ander organisaties zoals bij All You Can Jazz, worden de tickets verkocht via het Liers Cultuurcentrum.
Tickets kunnen ook de dag van het concert nog tot 19u ’s avonds online besteld en betaald worden via bovenvermelde links: zie de ticketshop of de link op Ripspique.be onder de foto van het volgend concert.
De bevestiging met link naar de tickets wordt namens “Ripspique vzw” vanuit het mailadres no-reply@stager.co onmiddellijk na bestelling verstuurd naar jou mailadres dat je bij bestelling opgeeft. Dus let er goed op dat dit laatste een correct en actief mailadres is, en check je spam indien je geen bevestiging ontvangt. Zet voor alle zekerheid no-reply@stager.co en best ook info@ripspique.be bij je vertrouwde en veilige afzenders, of voeg die mailadressen toe bij je contacten.
– Problemen? Vraag je ticket op via deze link.
Gebruik evt “Reset wachtwoord” indien je niet verder raakt.
– Lukt dat niet? Check deze oplossingen.
– Niet geholpen? Neem dan zsm contact op.
C) UiTPAS en Kansentarief
Voor alle Ripspiqué concerten vanaf 1/01/2025 gelden UiTPAS en kansentarief voor wie daar recht op heeft: hier meer praktische info.
D) Je hebt tickets maar bent belet?
Tickets worden normaal niet terugbetaald. Maar we bieden 3 oplossingen:
1) Je kan je tickets zelf doorverkopen, voor zover je daar geen winst op maakt: zie de betreffende wetgeving. Ripspiqué werkt samen met Ticketswap.be, waar al onze concerten automatisch opgenomen worden en je je tickets op veilige en wettige manier kan verkopen.
2) Bij een uitverkocht concert mag je ons zsm en ten laatste tot de ochtend van het concert informeren via de contactpagina indien je niet kan komen: indien er dan mensen op de wachtrij staan, kunnen we je met hen in contact brengen.
3) Indien we je vraag minstens de dag voor het concert ontvangen, zodat we nog de tijd hebben om je ticket verder te verkopen, kan je je ticket inruilen voor eentje voor een ander concert van Ripspiqué.
E) Reserveren
Een plaats reserveren kan enkel door een ticket te kopen. Sponsors of andere rechthebbenden op gratis tickets, kunnen tot 12u ’s middags een mail sturen naar info@ripspique.be om te reserveren.
Indien een concert uitverkocht is, wordt dat aangegeven op onze webshop. Wens je toch nog een ticket te kopen: check of er geen tickets te koop staan via Ticketswap.be. Deze tickets zijn veilig, officieel en wettelijk in orde.
Ook wanneer een concert uitverkocht is, houden we nog altijd enkele tickets over om te kunnen verkopen aan de kassa vanaf 19u. Kom dan goed op tijd en geef aan de kassa in het café aan dat je nog een ticket wenst te kopen.
F) Bijzondere Omstandigheden
Ticket verloren of vergeten? Vraag je ticket op via deze link. Je kan ook via mail een kopie van je ticket(s) opvragen, maar uitsluitend via het mailadres waarmee je het ticket oorspronkelijk besteld hebt. In noodgevallen kunnen we op de locatie van het optreden nog een ticket doormailen naar je smartphone, maar dan dien je je tussen een uur en een half uur voor het optreden aan te melden aan de kassa, om wachtrijen te vermijden. Check ook deze oplossingen.
Ticket 2x gebruikt? Hetzelfde ticket kan slechts 1 keer gebruikt worden, namelijk door de eerste die het aanbiedt.
Concert uitgesteld of geannuleerd? Bij uitstel blijft je ticket geldig voor de nieuwe datum. Wanneer die datum niet past, of bij annulering van een concert zonder dat er een nieuwe datum voorzien is, dan worden de tickets terugbetaald of kan je kiezen voor tickets van een ander concert.
Beperking? Cc Vredeberg is toegankelijk voor personen met een beperking. Contacteer ons ter plaatse minstens 30 minuten voor het concert begint, dan geven we je graag een aangepaste plaats. Voor het zaaltje van ’t Goed Voorbeeld zijn er 3 niveauverschillen te overbruggen, dus dat is voor rolstoelgebruikers moeilijk toegankelijk. Bij twijfel, contacteer ons.
G)Parkeren
Zie kaart onderaan de contactpagina.
H) Privacybeleid
Zie privacypagina.
I) Vragen of klachten?
Contacteer ons altijd bij vragen of klachten.
J) Facturatie en betalingen
1. Klachten over facturen van Ripspiqué vzw dienen binnen de 7 kalenderdagen verstuurd te worden naar info@ripspique.be. Bij gebrek daaraan, wordt de factuur als aanvaard beschouwd.
2. Het nog te betalen bedrag vermeld op de factuur dient volledig betaald te zijn vòòr de op de factuur vermelde vervaldatum.
3. Indien de betaling niet volledig op de bankrekening van Ripspiqué vzw staat op de vermelde vervaldatum, heeft Ripspiqué het recht om het openstaand bedrag van rechtswege en zonder dat er een ingebrekestelling vereist is, te verhogen met een forfaitair schadebeding van 12% van het openstaand bedrag, met een minimum van 40 €/factuur.
4. Bij betwisting zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waarin Ripspiqué vzw gevestigd is bevoegd en het Belgisch recht is steeds van toepassing.
K) Versiebeheer
Deze versie 1.1 van de algemene voorwaarden van Ripspique werd opgesteld en gepubliceerd op 29 december 2024. Het bestuur van Ripspiqué vzw heeft het recht om deze policy op gelijk welk moment te wijzigen.
Voornaamste wijzigingen tov versie 1.0 van 1 augustus 2022:
– Concerten niet enkel in cc Vredeberg, maar ook in ’t Goed Voorbeeld.
– Verwijzingen naar nieuwe ticketprovider.
– Samenwerking met TicketSwap.
– Samenwerking met UiTPAS en introductie kansentarief.
– Enkele kleine verduidelijkingen en herformuleringen.
Elke nieuwe versie van onze voorwaarden wordt op deze websitepagina gepubliceerd, en zal aangekondigd worden via onze nieuwsbrief.